تبلیغات
بیا تو پشیمون نمیشی - نقد بازی : HALO :Reach

بیا تو پشیمون نمیشی
پارازیتی در زندگی روز مره شما


سلام
امروز قصد دارم نقد بازی زیبای HALO:ReaCH رو براتون بنویسم
امیدوارم خوشتنون بیاد


خوب
بریم سراغ داستان بازی که فکر کنم خیلی جذابه
داستان:
سیاره ای وجود دارد در کهکشان به نام reach که بزرگترین سیاره ای است که انسان ها در ان زندگی میکنند
این سیاره دارای نیروی نظامیه قوی است به نام unsc که طیه یک پروژه به نامه sabr program قصد ساختن ابر سرباز ها را داشته است
این سرباز ها بینه هزاران کودک نخبه و باهوش انتخاب میشوند و اموزش داده میشوند تا به یک اسپارتان(spartan) تبدیل شوند
در این فضا هم نیروهای شری وجود دارد به نام covenant که به سیاره reach که بزرگترین سیاره ای است که انسان ها در ان زندگی میکنند حمله میکنند و انجا را نابود میکنند
در این حال unsc هم بی کار نمیماند و قوی ترین سربازان خود را در جوخه ای به noble وارد ماجرا میکند
این جوخه از 6 سرباز حرفه ای تشکیل شده است که نفره ششم گیمره بازی است یعنی خوده شما
در این زمان تمامه امیدهای بشر به جوخه noble بستگی دارد و به گونه ای این ماموریت غیره ممکن است و همه ان ها میدانند که زنده نخواهند ماند ولی همه ان ها تلاششان را میکنند
همان طور که میبینید داستانه بازی بسیار جالب و جذاب است
حال به بررسی سایر موارد میپردازیم



گرافیک:
علاوه بر داستانه بازی یکی دیگر از نقاطه قوت halo:reach گرافیک زیبای این بازیست
به گونه ای که در هر شرایط جوی حسه بازی به درونه شما القا میشود
مثلا در شرایط افتابی شما نوره افتاب رو را رویه صورت خود حس خواهید کرد و یک حس گرمی به شما القا داده میشود
و یا در شرایط بارانی که شرایط خیلی سیاه و مه الود است
یا محیط برفی که که کاملا به واقعیت شباهت دارد و یک فیل ترینگ خاکستری رو در جلویه شما قرار میدهد و خشکی و سردی را به شما القا میدهد
در قسمته اسلحه ها هم میتوان حتی خراش های رویه اسلحه ها هم تماشا کرد
همچنین زره های unsc بسیار زیبا کار شده و پر جزییات است که حتی زنگ زدگی های ان ها هم میتوان دید
در کل گرافیکه بازی واقعا در سطحه بالایی قرار دارد که هر گیمری را میتواند به ادامه بازی مجبور کند



موسیقی و صداگذاری:
هر کس قسمت های قبلیه halo را تجربه کرده باشد مصلما شاهکارهای مارتین اودانل (martin:o'dannell) را هم تجربه کرده که با موسیقی های حماسی خود تاثیر زیادی بر روی بازی گذاشته
موسیقی این قسمت از بازی هم مارتین اودانل بر عهده دارد.
در تمامیه قسمت های بازی موسیقیه اودانل را میشنویم از جمله قسمت های اکشن که میتواند جذابیت خاصی را به بازی بدهد
صدا گذاری شخصیت ها هم به خوبی انجام شده است و همچنین صدای اسلحه ها که میتواند قدرته ان ها را به خوبی نمایان کند
در کل میتوان گفت صدا گذاری و موسیقی بازی هم در سطحه خوبی کار شده است
[img]http://assets.nydailynews.com/img/2010/09/14/alg_halo-reach.jpg[/img
]
گیم پلی:
گیم پلی بازی در سطحه بالایی کار شده به طوری که وقتی شما در حاله بازی کردن هستید اصلا حس نمیکنید که در حاله بازی با دسته هستید
تنوع مراحل بسیار بالاست
به طوری که شما به هیچ وجه خسته نمیشوید
مخفی شدن.ماشین سواری. پرواز کردن با جت و.......... در مراحله های مختلف بازی وجود دارد که به بازی جذابیت فوق العاده ای بخشیده است
تنوع واسیله نقلیه بسیار بیشتر شده است و شما حتی میتوانید سوار بر واسایل نقلیه معمولیه ساکنین reach هم شوید
هوشه مصنوعی هم در سری بازی های reach همیشه در سطحه خوبی کار میشده که در این نسخه از بازی به اوجه خود رسیده که شما میتوانید این هوش مصنوعی بالا را در convenant ها به خوبی ببینید
محیط های بازی هم بسیار بزرگ هستند و به نوعی میتوان این بازی را open-world نامید و همچنین صحنه های درگیری در بازی شلوغ است که به بازی جذابیتی خاصی میبخشد






ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ جمعه 6 خرداد 1390 توسط امین ایزدیار
صفحات وبلاگ
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : Tem98.Ir